• Vous ne pouvez pas commencer un sujet
  • Vous ne pouvez pas répondre à ce sujet

Pedaling technique?!? Is it scientifically proven? Noter : -----

#1 L'utilisateur est hors-ligne   JesseVoss 

  • Newbie
  • Pip
  • Groupe : Membres
  • Messages : 5
  • Inscrit(e) : 07-juin 18
  • Vélo(s) Perso(s) :BMW ILIVE

Posté 03 juillet 2018 à 12h24

Hi guys,

I have been working at improving my hill climbing, and have looked at any small gains/improvements I can make to my riding.. Of late, I have begun looking at my pedaling stroke.. I have only been cycling close to 2 yrs, loving it, and improving, yet have come across the "correct pedaling stroke" on You Tube.. Mmmmm, I had never thought about it...My question really is that does dragging that foot back and lifting make a "actual" performance benefit to ones cycling?
Has this ever been scientifically proven of any significant, or minor benefits?I just try and flog myself out there, without thinking of pedaling technique..
Also when might you consider using the slide your foot like u were scraping off mud technique? Flats, small hills, or both? Is it when u are spinning high cadence?

Please help

I didn't find the right solution from the internet.

References:
http://www.bicycles....pic.php?t=89132
web video company

Thanks
0

#2 L'utilisateur est hors-ligne   papyts 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Groupe : Membres
  • Messages : 2 894
  • Inscrit(e) : 22-octobre 17
  • Vélo(s) Perso(s) :SCOOT ROADSTER S3

Posté 03 juillet 2018 à 16h25

en Français

ca devient balesse


in English

short answer

cadence is king

long answer

have no time at the moment but too low cadence is not good for knee pain. with high cadence smooth pedaling is easier and there is no place for scraping mud technique.

for me hill climb repeat is : going up , on or out the saddle like this

Mon lien


going down ( not sure of my English ) spinning 120 RPM . if you are bouncing on the saddle you are doing something wrong. :lol:
je suis passé chez squirt.
0

#3 L'utilisateur est hors-ligne   papyts 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Groupe : Membres
  • Messages : 2 894
  • Inscrit(e) : 22-octobre 17
  • Vélo(s) Perso(s) :SCOOT ROADSTER S3

Posté 05 juillet 2018 à 07h55

voici le type d'entrainement que je fais.

Mon lien


enfin presque, première montée en 36 *22 ( cassette SRAM ) deuxieme montée 36*19 troisième montée 36*17 ( ça tire au niveau du genoux, mais le canadien dit de faire l'inverse question braquet :lol: ) je fais une boucle : la descente se fait en 36*22 je dois mouliner a 110 / 120 rpm.


je n'ai ni le temps ni la météo pour faire des sorties de 4 heures. C'est pour moi le plus efficace des entrainements.
je suis passé chez squirt.
0

Partager ce sujet :


  • Vous ne pouvez pas commencer un sujet
  • Vous ne pouvez pas répondre à ce sujet

1 utilisateur(s) en train de lire ce sujet
0 membre(s), 1 invité(s), 0 utilisateur(s) anonyme(s)